close

這是這次回Santa Barbara在廣播聽到的,歌詞裡的場景是那麼愉快,Chris Rice好聽的嗓音和最後淡淡的爵士結尾也讓音樂的部份令人百聽不厭。我最喜歡的地方是Chris唱到回顧的地方:「Was it at the coffee shop? Or was it the morning at the bus stop…」真是溫馨浪漫

我不確定在台灣有沒有聽過這首歌(大概有吧,因為這張專輯
05年發行的),不過在陽光燦爛在的Santa Barbara,這首歌聽起來份外迷人,總讓人想到馬里布到Santa Barbara一帶的美麗海岸,還有我們喜歡去的咖啡店… 

以下是歌詞和我自己翻的中文翻譯。強烈建議看英文歌詞來聽,不論是意境或是與音樂的搭配,都比我草草翻的歌詞好爆多。最後,感謝烏金提供這首歌的
mp3 


You’re all smiles and silly conversation

As if this sunny day came just for you
You twist your hair, you smile and you turn your eyes away
C’mon, tell me what’s right with you
Now it dawns on me probably everybody’s talkin’
And there’s something here I’m supposed to realize
‘Cause your secret’s out, and the universe laughs at it’s joke on me
I just caught it in your eyes, it’s a beautiful surprise 

妳一直微笑說著傻話
 
彷彿今天的陽光只為妳閃耀 
一下扭頭髮、一下微笑、忽然又把視線移開 
拜託,告訴我到底怎麼啦? 
現在我突然領悟眾人好像議論紛紛 
有件事我得明白 
因為妳的祕密洩漏了,全宇宙都在笑我傻 
我剛從妳的眼裡看出來 
真是個美麗的驚喜 

Chorus:
When did you fall in love with me?
Was it out of the blue
‘Cause I swear I never knew it
When did you let your heart run free?
Have you been waiting long?
When did you fall in love with me?
When did you fall in love? 

妳什麼時候愛上我的?

突然之間嗎?

因為我從來都不知道啊

妳什麼時候讓心自由奔放?

妳等了很久嗎?

妳什麼時候愛上我的?

Make your way over here, sit down by this fool, and let’s rewind
C’mon, let’s go back and replay all our scenes
You can point out the hints, the clues, the twists and the smiles this time
All the ones that slipped by me
I bet my face is red, and you can hear my heart poundin’
Well I guess it don’t matter now that I realize
‘Cause baby I missed it then, but I can surely see it now
Right here before my eyes
You’re my beautiful surprise 

到這裡來,坐在這個傻瓜旁邊,我們來倒帶

所有的場景我們都回顧一次

這次妳可以指出所有的暗示、線索、轉折還有微笑

所有我忽略的種種

我想我的臉紅了,心跳聲大得妳都聽得到

不過沒關係,因為真相大白了

寶貝,我那時候錯過,可是現在完全明白

就在我眼前

妳是我美麗的驚喜 

Chorus:
When did you fall in love with me?
Was it out of the blue
‘Cause I swear I never knew it
When did you let your heart run free?
Have you been waiting long?
When did you fall in love with me?
When did you fall in love? 

妳什麼時候愛上我的?

突然之間嗎?

因為我從來都不知道啊

妳什麼時候讓心自由奔放?

妳等了很久嗎?

妳什麼時候愛上我的?

Was it at the coffee shop
Or was it that morning at the bus stop
When you almost slipped, and I caught your hand
Or the time we built the snowman
The day at the beach, sandy and warm
Or the night with the scary thunderstorm
I never saw the signs
Now we’ve got to make up for lost time
And I can tell now by the way that you’re looking at me
I’d better finish this song so my lips will be free 

是在咖啡店嗎?

還是公車站的那個早上

妳差點跌倒,我抓住了妳的手

還是我們一起堆雪人的時候?

在海邊的那天,沙灘熱烘烘

還是雷雨駭人的那一夜?

那些暗示我從沒發現

我們得把失去的時間補回來

妳現在看我的眼神告訴我

我得趕快唱完這首歌

嘴唇才有空(吻妳) 

Have you been waiting long, when did you fall in love
I kept you waiting so long, when did you fall
Have you been waiting long
When did you fall in love with me
When did you fall in love? 

妳等了很久嗎?妳什麼時候愛上我的?

我讓妳等了這麼久,什麼時候?

妳等了很久嗎?

妳是什麼時候愛上我的?

arrow
arrow
    全站熱搜

    Culinary 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()